Edookit – jak na potíže s přihlašováním (+ registrace)

Úterý, 7 září, 2021
Martin Adamec

Vážení rodiče a žáci,

 tato zpráva je určena pro ty z vás, kterým se nepodařilo připojit do systému Edookit. Níže jsou uvedeny námi zjištěné nejčastější potíže a tipy, jak je vyřešit.

Úvodem je potřeba ještě říci, že ideální prostředí pro registraci a 1. přihlášení z hlediska kompatibility je počítač a prohlížeč Google Chrome (na telefonech zejména s operačním systémem iOS a prohlížečem Safari nemusí Edookit pracovat správně).

Odkaz na článek s podrobným návodem k REGISTRACI:
https://zsjablonova.cz/nova-zakovska-edookit/

V případě potíží můžete kdykoliv (24 hodin denně; 7 dní v týdnu) kontaktovat podporu firmy Plus4U, která má přihlašovací systém na starosti a měla by vám být schopna pomoci.

podpůrná linka Plus4U: tel. č. +420 221 400 400

V případě potřeby spárovat vytvořený účet s Edookitem (či dotazů k tomuto systému) je možné napsat i na podporu Edookitu

podpora Edookit: support@edookit.com


1. Pozvánka nepřišla

         1. kontaktujte třídního učitele a sdělte mu e-mail, na nějž jste očekávali zaslání pozvánky

         2. zkontrolujeme správnost údajů a zašleme Vám novou pozvánku

2. Registrace nebyla vytvořena

         2a. kontaktujte nás a zašleme vám novou pozvánku (stručný návod na registraci je uveden v příspěvku na titulní stránce webu z 1. září)

3. Vytvořili jste si přístup zadáním jména, hesla, e-mailu a dvou hesel (přístupové údaje do systému jsou tak tyto dvě hesla, cesta přes e-mail nepůjde)

         3a. V přihlašovacím okně zadáváte správně obě hesla, ale nic se neděje (píše to některou z chyb – např. že Váš účet není spárovaný s Edookitem)

                  Co dál?

                  1. Kontaktujte nás
                  2. Zašleme Vám novou pozvánku
                  3. V e-mailu s pozvánkou kliknete na odkaz na konci věty „Začněte vytvořením účtu kliknutím na „tento jednorázový odkaz.“
                  4. Zde se znovu neregistrujete, ale kliknete na „Přihlásit přes Plus4U“
                  5. Zadáte svá dvě přístupová hesla a přihlásíte se
                  6. Měli byste být úspěšně připojeni do Edookitu
                  7. Stáhněte si do zařízení aplikaci Edookit (viz návod z 1. září) => přístup Vám urychlí a usnadní

         3b. Svá dvě hesla jste zapomněli

                           Co dál?

                           1. V přihlašovacím okně kliknete na podobnou slovní formulaci „potíže s přihlášení“ nebo „nemůžete se přihlásit?“
                           2. Následně by se měla otevřít nabídka, kde půjde vybrat možnost formulovanou cca takto „nepamatuji si své přihlašovací údaje“
                           3. Tuto možnost vyberete a následně si necháte na Váš e-mail, na který Vám již dříve přišla pozvánka, zaslat e-mail, ve kterém si svá hesla nově nastavíte
                           4. Poté postupujete dle návodu uvedeného pod písmenem „a“
Pozn. Pokud by Vám to nenabídlo možnost nechat si zaslat e-mail pro nové nastavení hesel, je možné kontaktovat telefonickou podporu služby Plus4U, která má přihlašovací údaje na starosti (+420 221 400 400)

4. Vytvořili jste přístup kliknutím na ikonku Google(/Microsoft/Facebook) vybráním/napsáním Vašeho e-mailu u dané služby (např. u Google s koncovkou @gmail.com)

         4a. Do systému vstupujete přes přihlášení, kliknutí na ikonku Google a vybráním Vašeho e-mailu – pokud přesto systém udává chybu (např. že Váš účet není spárovaný s Edookitem)

                                    Co dál? (podobné jako ve 2a.)
                                    1. Kontaktujte nás
                                    2. Zašleme Vám novou pozvánku
                                    3. V e-mailu s pozvánkou kliknete na odkaz na konci věty „Začněte vytvořením účtu kliknutím na „tento jednorázový odkaz.“
                                    4. Zde se znovu neregistrujete, ale kliknete na „Přihlásit přes Plus4U“
                                    5. Kliknete na ikonku Google/Microsoft/Facebook
                                    6. Vyberete Váš e-mail (možná to po Vás bude chtít jeho heslo)
                                    7. Měli byste být úspěšně připojeni do Edookitu
                                    8. Stáhněte si do zařízení aplikaci Edookit (viz návod z 1. září) => přístup Vám urychlí a usnadní

5. Vytvořili jste si účet, postupovali správně, používáte počítač a prohlížeč Google Chrome, ale přesto Vám aplikace při pokusu přihlásit se píše, že Váš účet není spárován/evidován v Edookitu naší školy.

                  Co dál? => Lze postupovat 3 způsoby:

         5.a Napsat na podporu Edookitu o ruční spárování a popsat jim situaci (support@edookit.com) či zavolat na podporu Plus4U (+420 221 400 400).

         5b. Zjistit číslo Vašeho účtu (viz níže uvedený návod od podpory z Edookitu), nahlásit nám jej, my jej sdělíme podpoře z Edookitu a oni Váš účet ručně spárují s Vaším jménem v Edookitu.

návod: „Přejdete na internetovou adresu plus4u.net > v pravém horním rohu kliknete na šedé tlačítko +4U (pokud není šedé, ale zelené, kliknete na zelené tlačítko a zvolíte Odhlásit a poté kliknete znovu na šedé tlačítko +4U) > Přihlásíte se > znovu kliknete v pravém horním rohu tentokrát na zelené tlačítko Plus4U > Můj účet > zde je uvedeno ID Vašeho účtu.“.

         5c. Vyřešit tuto chybu své pomocí => vymazáním paměti internetového prohlížeče Chrome (v paměti internetového prohlížeče Chrome patrně nastala chyba, která znemožnila spojení a zároveň tam dál zůstává a znemožňuje i další pokusy)

                  Jak na to?

                  1. v horní části obrazovky zapnutého prohlížeče kliknout na 3 tečky (nebo zmáčknout Ctrl+H a poté následuje rovnou bod 4)
                  2. poté na „Historie“ 
                  3. znovu na „Historie“
                  4. vlevo na zobrazené stránce kliknout na „Vymazat údaje o prohlížení“
                  5. vyberte časové období
                  6. potom klikněte na „vymazat data“ (tato akce Vám ale rovněž smaže z paměti adresy navštívených stránek, příp. i zapamatovaná hesla – proto doporučuji se před vymazáním ujistit, že máte např. hesla či jiné důležité údaje z prohlížení poznamenané)
                  7. následně jděte do pozvánky a zkuste se přihlásit do Edookitu přes Vámi vytvořený účet a jeho přihlašovací údaje => systém by Vám měl naběhnout a vše by již mělo fungovat

Pokud byste chtěli jen vyzkoušet, zda tento výše uvedený návod pomůže, ale nechtěli riskovat smazání dat z prohlížeče, lze využít tzv. „anonymní okno“ v prohlížeči Chrome:

                  1. otevřít Google Chrome
        
         2. zmáčknout ctrl+shift+N
        
         3. přihlásit se do svého emailu
        
         4. rozkliknout pozvánku a odkaz v ní
        
         5. naběhne přihlašovací okno
        
         6. v příkazovém „www“ řádku kliknout na ikonku přeškrtnutého oka => klik na „web nefunguje?“ => klik na „povolit cookies“
        
         7. poté se zkusit přihlásit/registrovat => pokud Edookit naběhne, byla to téměř jistě tato chyba a můžete postupovat dle dříve uvedeného návodu s vymazáním paměti v prohlížeči


Kdybyste měli jakýkoliv dotaz, neváhejte se na nás obrátit.

S přáním klidných dní a bezproblémového přístupu do portálu Edookit

Martin Adamec