Vyučované předměty: AJ, TV, PV, VZ

jiri.panek@zsjablonova.cz

SOUHLAS GDPR PRO GOOGLE SUITE:

ANGLICKÝ JAZYK

Obecné informace:

Pokud máte doma prázdný sešit, můžete si jej zavést na období domácího vzdělávání, jinak zakládat papíry do složky – po návratu do školy si společně zkontrolujeme všechna cvičení a úkoly, která budu po dobu uzavření škol zadávat a která nebudou k odevzdání online či do pracovních sešitů.

Úkoly nebudou hodnoceny nijak na dálku, ale jsou tu spíše proto, abych pak po návratu do školy měl nějakou zpětnou vazbu, jak to doma šlo a žáci mi i třeba budou schopni přednést s čím měli problém, nebo naopak, co bylo v pohodě. Úkoly jsou tu pro vás jako pomoc při procvičování, upevňování látky – nová látka bude zadávána s mírou a bude věnováno dostatek času procvičení a prostoru pro dotazy.

Časové údaje u jednotlivých úkolů berte spíše orientačně – ze zpětné vazby si uvědomuji, kolik se toho teď na děti a rodiče “navalilo”. Proto se nijak nestresujte dokonalým dodržením časů, ale udělejte to jak bude ve vašich silách a časových možnostech. Jak bylo zmíněno, po návratu do škol vše v klidu projdeme, zopakujeme a pak s tím teprve budeme dál pracovat.

S dotazy se na mně neváhejte obrátit na školní mail či el. žákovskou. Na školní mail ať píší i žáci v případě KONSTRUKTIVNÍCH dotazů k úkolům či s potřebou poradit, dovysvětlit atd. Po individuální dohodě je možnost vysvětlení a procvičení telefonicky pomocí programů typu Skype a jemu podobných. V brzké době budu k zastižení i na Messengeru a Google Hangouts.

4.B

16.-20.3.

Na následujícím odkazu si můžete procvičit a rozšířit látku ze stávající kapitoly “Space school”:

https://procvicovani-uciva.webnode.cz/news/school-subjects-unit-7/

23.-27.3.

Do sešitu/na papír nakreslete mapku vaší ulice/města, nebo si vymyslete ulici/město nové. Inspirujte se mapkami na stranách 21 v učebnici a pracovním sešitě – použijte všechna slovíčka budov, která znáte (swimming pool, clothes shop, …). Až budete mít nakresleno, zvolíte si startovní místo (tam si nakreslete panáčka-sebe) a z tohoto místa popíšete pod obrázkem 3 cesty – každá povede k jiné budově a alespoň jedna z nich ať je velmi složitá (různé zatáčky, nejít přímo k cíli). Výsledek si uložte k ostatním úkolům, nebo mi zašlete el. podobu/scan/foto na mail pro kontrolu (neznámkováno, jen pro zpětnou vazbu).


5.B

16.-20.3.

23.-27.3.

Opakovací kvíz. Pokuste se vyřešit do konce týdne. Výsledky uvidím = budu mít přehled, jak vám to jde. Neznámkováno, zpětná vazba i pro vás:

https://docs.google.com/forms/d/1IEIyzw_iCw1Fbvjzf7V8NqqJWzK9SXiN7MESoGtgc4Y/edit


6. A+B

16.-20.3.

23.-27.3.

Opakovací kvíz. Pokuste se vyřešit do konce týdne. Výsledky uvidím = budu mít přehled, jak vám to jde. Neznámkováno, zpětná vazba i pro vás:

https://docs.google.com/forms/d/1hkxccvtJcfoJWvvtiafvNMQyuMTvJp41WazN4YA4k8M/edit


7. A+B+C

16.-20.3.

23.-27.3.

Opakovací kvíz. Pokuste se vyřešit do konce týdne. Výsledky uvidím = budu mít přehled, jak vám to jde. Neznámkováno, zpětná vazba i pro vás:

https://docs.google.com/forms/d/1D-sB8jJKME3o_rbVBfR7UdOAQ-jSQV4_LVZj49Vaf-4/edit


KONVERZACE V ANGLICKÉM JAZYCE

9. třídy

Využijte tento nezvyklý čas k tomu, abyste vyzkoušeli například četbu anglicky psaných knih/článků/webů atd. Pokud máte nějaké koníčky či oblíbený sport, zkuste si něco k tomu tématu zapnout na YouTube či na zahraničních zpravodajských serverech a trénujte si tak poslech. Neváhejte mne informovat, nebo se mne K TÉMATU ptát na školním mailu.

Pokuste se pracovat s následující stránkou, kde si procvičíte práci s neznámým textem a různá cvičení k tomu. Je tam rozdělení do levelů od 0 po 6 – myslím, že level 4 a výše je pro vás ideální:

https://breakingnewsenglish.com/2003/200314-sports-5.html

Podívejte se na video níže (od začátku až po čas 10:39) a vlastními slovy mi do konce týdne zkuste popsat, o čem to bylo, co vás zaujalo, proč to bylo vtipné/nuda, jaké další video byste doporučili kamarádům. Ideálně bych to uvítal jako hlasovou zprávu (messenger, mail, instagram, jiné po domluvě), ať se trochu procvičíte v mluvení. Pokud nebudete mít takovou možnost, sejdeme se na Skype (nebo jiné aplikaci) a výsledky mi zavoláte v reálném čase. V průběhu čtvrtka 26.3. se domluvíme – mějte to do té doby připraveno (alespoň představu, co budete chtít říkat).


PRACOVNÍ VÝCHOVA

6. A+B chlapci

Papírové modely 16. – 23.3.

Hoši vyhledejte si na YouTube vzorová/výuková videa a pokuste se pomocí těch, či dalších informací a návodů na internetu sestavit autíčko z papíru. Pokud se zadaří, výsledek vyfoťte a zašlete mi na školní mail. Model může být vytvořen úplně samostatně, či ze stažené šablony nebo z nějaké jiné stavebnice – fantazii se meze nekladou, důležité je procvičit jemnou motoriku rukou 🙂 Příkladové video jednoduchého modelu na YouTube s “free” šablonou v popisu videa:

Další možnost co doma vyzkoušet (například s maminkou) je vyrobit si vlastní roušky. Nyní je to velmi nedostupné zboží a výrobou vlastní se naučíte pracovat s látkou či šicím strojem, což se v situacích jako je tato velmi hodí a ani pro chlapy to není nic špatného umět i s těmito materiály a nástroji. Opět přikládám odkaz a vaše výsledky mi můžete zasílat na školní mail. Návodů je na iternetu nepřeberné množství, přikládám pouze jeden, jako příklad za všechny – je na vás, který si zvolíte nebo pokud je někdo ve vašem okolí zručný a způsob výroby zná sám.

https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/spolecnost/jak-si-usit-rousky-navod-na-rousky-rouska-z-tricka-cesko-siti-koronavirus_2003171316_dok

Modely ze špejlí 23. – 27.3.

Další možností, co doma sestavit jsou různé modely budov, nebo například dopravních prostředků, ze špejlí/sirek, jídelních dřívek/míchátek/atd. Pokud tedy doma máte (nebo máte možnost zakoupit) vhodný “stavební materiál” a lepidlo Harkules (nebo kterékoliv jiné vhodné lepidlo), můžete se vrhnout na stavbu vámi zvoleného objektu. Můžete začít od prostých geometrických útvarů a postupně navyšovat obtížnost, až se dostanete ke stavbě zvoleného objetku. Klasikou jsou různé známé stavby světa – Eiffelova věž, všemožné mosty, české hrady a zámky ve zjednodušené podobě, nebo cokoliv si vymyslíte a převedete do reálné podoby.

Velmi dobrý způsob je lepit si špejle na předem připravené púdorysy/tvary/šablony na papíře – špejle vám budou krásně držet pohromadě a je to pro začátečníka jednodušší, než začít rovnou lepením milimetrově přesných spojů přímo na špejle. Například zdi a střechy domů se takto dělají velice pěkně a brzy vidíte výsledky své práce, což potěší.

Pro ilustraci přikládám pár odkazů. Kdo dovede své dílo do zdárného konce, nechť mi zašle fotky na školní mail. Velice rád se podívám, jak tvoříte!

https://modelareni-ze-spejli.estranky.cz/fotoalbum/modely-budov/

https://modelareni-ze-spejli.estranky.cz/fotoalbum/modely-dopravnich-prostredku/

http://www.zakladniskola.bystre.cz/zav-prace/AP-2017-18/AP-Lefler.pdf

Vlaštovky 30.3. – 3.4.

V tomto týdnu si vyzkoušíme sestavit různé druhy vlaštovek z papíru. V odkazech přikládám příklady různých návodů, tak to vyzkoušejte a i sami si vyhledejte další modely! Až budete mít své modely hotovy, zkuste jít někam na větší prostor a změřit, jak daleko vám jednotlivé vlaštovky doletí a pošlete mi výsledky do mailu. Vždy uveďte typ vlaštovky (nejlépe přiložte i fotografii) a dolet v metrech.

https://tchiboblog.cz/jak-slozit-vlastovku

https://www.promaminky.cz/kreativni-dilna/ostatni-276/papirova-vlastovka-12-navodu-356

Pomlázky 6.4. – 12.4.

Kdo pravidelně každý rok dělá pomlázku, může mi zaslat fotku letošního výtvoru na mail. Kdo to ještě nikdy nezkoušel, teď je ten příhodný čas (pokud Velikonoce slavíte jinak jako já, berte pletení pomlázky jako cvičení se v šikovnosti a vykzkoušení si nových věcí).

Odlévání stop 14.4. – 17.4.

Tento týden si můžete vyzkoušet, jak vypadala práce policistů a detektivů před několika desítkami let. Zkusíme si odlévání stop – lidských (boty, naboso), zvířecích či od dopravních prostředků (např. zimní pneu vašeho auta zanechá pěknou stopu). Stopu si buď někde vytvořte uměle (šlápněte do hlíny, sledujte vašeho mazlíčka a počkejte si, až se někde otiskně tlapka, atd.), nebo vyražte na procházku a nějakou objevte. K samotnému procesu odlití stopy budete potřebovat pouze vodu a trochu sádry (hobby obchody jsou již otevřeny :). Při míchání sádry se držte návodu na obalu, aby byl materiál dobře použitelný. Níže přikládám celkem pěkný a hlavně jednoduchý návod, jak odlitek pořídit. Tak zkoušejte zkoušejte a vaše výsledky posílejte klasicky na můj školní mail. Hodně zdaru!


VÝCHOVA KE ZDRAVÍ

Jak si správně mýt ruce:

http://zsjablonova.cz/wp-content/uploads/2020/03/Jak_si_spravne_myt_ruce.pdf

Různé způsoby výroby roušky:

https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/spolecnost/jak-si-usit-rousky-navod-na-rousky-rouska-z-tricka-cesko-siti-koronavirus_2003171316_dok


TĚLESNÁ VÝCHOVA

7. a 8. třídy

Nezapomínejte na zdravý pohyb – do lesa a například s mazlíčky na procházky se chodit může! Je také nepřeberné množství videí na YouTube, podle kterých můžete velmi efektivně cvičit i ve svých domovech, takže se to nebojte vyzkoušet a využívat.

Kdo by se se mnou chtěl zapojit do karanténní výzvy 100 a více kliků/dřepů/sedlehů/výpadů/angličáků + krátký běh denně, můžeme se navzájem podporovat – k tomuto účelu jsem vytvořil instagramový účet pod názvem “Zdravá Jabloňovka”, kam průběžně nahrávám videa se cvičením, jednoduché pohybové výzvy atd. a vy mi naoplátku můžete do zpráv posílat vaše výkony, aktivity či nápady, jak v karanténě cvičit a zůstat aktivní. Odkaz níže:

https://www.instagram.com/zdrava_jablonovka/